Baza Wiedzy |
|
Public relations
|
|
|
|
|
PR (Public relations) – relacje publiczne, kontakty z otoczeniem. Są to publiczne kontakty, relacje podmiotu, firmy oraz jej odbiór przez otoczenie. Celem działań Public Relations jest dbałość przede wszystkim o dobry wizerunek firmy i akceptację działań firmy czy podmiotu.
Zasadnicze elementy PR to:
- Podmiot, firma, która realizuje misję o charakterze publicznym
- Otoczenie np. klienci, mieszkańcy, władze lokalne, środowisko
- Relacje między podmiotem a otoczeniem, określone wzajemnymi potrzebami.
W Polsce w ostatnich latach przyjął się model wykorzystujący PR jako skuteczne narzędzie do prowadzenia działań około marketingowych. Należyte redagowanie treści i komunikatów PR oraz poprawna dystrybucja powyższych informacji daje niebywałe efekty, które wpływają na wizerunek firmy, jej sprzedaż i promocję produktów lub usług.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|